วันพุธที่ 12 ธันวาคม พ.ศ. 2555
Wealthy Asian nations lead in education, studies find
(Reuters) - Relatively wealthy Asian nations including South Korea and Singapore, as well as Hong Kong, led a ranking of international student achievement, a result that researchers said reflected a strong societal commitment to primary education.
Morocco and several Middle Eastern nations occupied the bottom of the rankings of fourth-grade student performances in reading, science and math, reflecting the challenges caused by poverty and relatively new educational systems, according to two Boston College-backed studies released on Tuesday.
The studies found that international student achievement generally has improved in the past decade as more nations have increased their focus on education, with top-performing Asian countries holding their lead in math and science and gaining ground in reading.
"In the beginning, when we were assessing the reading, they were not necessarily at the top of the charts," said Ina Mullis, a Boston College professor who worked on the studies. "A decade later they are."
The improvement reflects a focused effort both by parents to read more to their children in the home and official efforts to make school reading programs more rigorous, Mullis said.
The Trends in International Mathematics and Science Study evaluated 63 countries' performance in science and math while the Progress in International Reading Literacy Study evaluated 49 nations' performance in reading.
Hong Kong, Russia and Finland recorded the top-three performances in fourth-grade reading, the studies found. In science, South Korea, Singapore and Finland led, with Singapore, South Korea and Finland leading in math.
The United States ranked sixth in fourth-grade reading, 11th in science and seventh in math.
Canada ranked 12th in fourth-grade reading. The nation did not participate in the science and math rankings, although the provinces of Quebec, Ontario and Alberta did and all three ranked above average in each subject.
LITERACY CHALLENGE
The poorest reading performances came in Morocco, Oman and Qatar. Yemen, Morocco and Kuwait trailed in math, with Yemen, Morocco and Tunisia occupying the bottom spots in science.
Their struggles reflect the difficulty of establishing new school systems, said Boston College professor Michael Martin, another study author.
"Education is a multi-generational enterprise, so if you go back 30 or 40 years, many of these countries really did not have an education system, with only a small group of people getting a decent education," Martin said. "When parents haven't been to school and are not literate. This is a big problem to overcome."
While well-funded, well-organized school systems produced the most able students, the studies found performance was not purely dependent on schools. The top performing students were those children raised in homes where books were present and they regularly were read to and saw others reading or engaged in math-related activities like games.
The math and science studies found many countries did better in teaching the basic rules of those subjects than in teaching their application, with students struggling to think of ways to use their knowledge to analyze a problem.
The rankings are based on 900,000 tests of students in their fourth year of formal schooling, typically aged 10 or 11, in countries that opt into the studies. The math and science study is conducted every four years and the reading study every five. They overlapped this year by coincidence.
Martin said the studies aimed to improve world educational standards by showing educators what other countries had achieved.
"One thing you can learn from these is what's possible," Martin said. "That comes as a shock sometimes, what students in other countries can actually do and the gap sometimes between what your students are achieving and what students in other countries are achieving."
(Reporting By Scott Malone; Editing by Bill Trott)
(รอยเตอร์) - รวยค่อนข้างประเทศในเอเชียรวมถึงเกาหลีใต้และสิงคโปร์เช่นเดียวกับฮ่องกงนำการจัดอันดับของผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนต่างประเทศผลที่นักวิจัยกล่าวว่าสะท้อนให้เห็นถึงความมุ่งมั่นของสังคมที่แข็งแกร่งในการศึกษาระดับประถมศึกษา
โมร็อกโกและอีกหลายประเทศตะวันออกกลางครอบครองด้านล่างของการจัดอันดับของสี่เกรดการแสดงของนักเรียนในการอ่านวิทยาศาสตร์และคณิตศาสตร์สะท้อนให้เห็นถึงความท้าทายที่เกิดจากการความยากจนและค่อนข้างใหม่ระบบการศึกษาตามสองบอสตันศึกษาวิทยาลัยได้รับการสนับสนุนการปล่อยตัวเมื่อวันอังคารที่
การศึกษาพบว่าผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนต่างประเทศโดยทั่วไปมีการปรับปรุงในทศวรรษที่ผ่านมาเป็นประเทศอื่น ๆ ได้เพิ่มขึ้นโฟกัสของพวกเขาเกี่ยวกับการศึกษากับประเทศในเอเชียที่มีประสิทธิภาพสูงสุดถือเป็นผู้นำในคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์และดึงดูดพื้นในการอ่าน
"ในตอนแรกตอนที่เรากำลังประเมินการอ่านพวกเขาไม่จำเป็นต้องที่ด้านบนของแผนภูมิ" Ina Mullis, บอสตันวิทยาลัยศาสตราจารย์ที่ทำงานเกี่ยวกับการศึกษาดังกล่าว "ทศวรรษต่อมาพวกเขาเป็น."
ปรับปรุงสะท้อนให้เห็นถึงความพยายามที่มุ่งเน้นทั้งจากพ่อแม่เพื่ออ่านข้อมูลเพิ่มเติมให้กับเด็กของพวกเขาในความพยายามอย่างเป็นทางการที่บ้านและเพื่อให้การอ่านโปรแกรมโรงเรียนที่เข้มงวดมากขึ้น, Mullis กล่าว
แนวโน้มในวิชาคณิตศาสตร์ระหว่างประเทศและการศึกษาวิทยาศาสตร์การประเมิน 63 ประเทศ 'ประสิทธิภาพในวิทยาศาสตร์และคณิตศาสตร์ในขณะที่ความคืบหน้าในการศึกษาความรู้การอ่านระหว่างประเทศประเมิน 49 ประเทศ' ประสิทธิภาพในการอ่าน
ฮ่องกง, รัสเซียและฟินแลนด์บันทึกการแสดงบนสามสี่ในการอ่านระดับการศึกษาพบว่า ในสาขาวิทยาศาสตร์เกาหลีใต้สิงคโปร์และฟินแลนด์นำด้วยสิงคโปร์เกาหลีใต้และฟินแลนด์ชั้นนำในคณิตศาสตร์
สหรัฐอเมริกาอันดับที่หกในการอ่านสี่เกรด 11 ในด้านวิทยาศาสตร์และคณิตศาสตร์ในวันที่เจ็ด
แคนาดาอันดับ 12 ในการอ่านสี่เกรด ประเทศไม่ได้มีส่วนร่วมในการจัดอันดับวิทยาศาสตร์และคณิตศาสตร์แม้ว่าจังหวัดควิเบก Ontario และอัลเบอร์ต้าได้และทั้งสามอันดับสูงกว่าค่าเฉลี่ยในแต่ละวิชา
ท้าทายความรู้
ยากจนการแสดงการอ่านมาในโมร็อกโก, โอมานและกาตาร์ เยเมน, โมร็อกโกและคูเวตหายในวิชาคณิตศาสตร์ที่มีเยเมน, โมร็อกโกและตูนิเซียครอบครองจุดต่ำสุดในวิทยาศาสตร์
สะท้อนให้เห็นถึงการต่อสู้ของพวกเขายากลำบากในการจัดตั้งระบบโรงเรียนใหม่บอสตันวิทยาลัยศาสตราจารย์ไมเคิลมาร์ตินผู้เขียนกล่าวว่าการศึกษาอื่น
"การศึกษาเป็นองค์กรหลาย generational ดังนั้นหากคุณกลับไป 30 หรือ 40 ปีหลายประเทศเหล่านี้จริงๆไม่ได้มีระบบการศึกษามีเพียงกลุ่มเล็ก ๆ ของคนรับการศึกษาที่ดี" มาร์ตินกล่าวว่า "เมื่อพ่อแม่ยังไม่ได้เคยได้ไปโรงเรียนและไม่รู้. นี้เป็นปัญหาใหญ่ที่จะเอาชนะ."
ขณะที่ดีรับเงินที่ดีจัดระบบโรงเรียนที่ผลิตนักเรียนสามารถมากที่สุดการศึกษาพบว่าประสิทธิภาพไม่ได้อย่างหมดจดขึ้นอยู่กับโรงเรียน นักเรียนที่มีประสิทธิภาพสูงสุดเป็นเด็กที่เติบโตขึ้นมาในบ้านที่หนังสือในปัจจุบันและพวกเขาเป็นประจำถูกอ่านให้และเห็นคนอื่นอ่านหรือเข้าร่วมในกิจกรรมที่เกี่ยวข้องกับคณิตศาสตร์เช่นเกม
การศึกษาคณิตศาสตร์และวิทยาศาสตร์พบหลายประเทศทำได้ดีในการเรียนการสอนกฎพื้นฐานในวิชาเหล่านั้นในการสอนกว่าโปรแกรมของพวกเขามีนักเรียนดิ้นรนเพื่อคิดหาวิธีที่จะใช้ความรู้ของพวกเขาในการวิเคราะห์ปัญหา
การจัดอันดับจะขึ้นอยู่กับการทดสอบ 900,000 ของนักเรียนในปีที่สี่ของพวกเขาอย่างเป็นทางการของการศึกษาอายุปกติ 10 หรือ 11 ในประเทศที่เลือกในการศึกษา คณิตศาสตร์และการศึกษาดำเนินงานด้านวิทยาศาสตร์ทุกสี่ปีและการศึกษาการอ่านทุกห้า พวกเขาซ้อนทับในปีนี้โดยบังเอิญ
มาร์ตินกล่าวว่าการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อปรับปรุงมาตรฐานการศึกษาโลกโดยการแสดงการศึกษาสิ่งที่ประเทศอื่น ๆ ที่ประสบความสำเร็จ
"สิ่งหนึ่งที่คุณสามารถเรียนรู้จากสิ่งเหล่านี้คือสิ่งที่เป็นไปได้" มาร์ตินกล่าวว่า "ที่มาพร้อมเป็นช็อตบางครั้งสิ่งที่นักเรียนในประเทศอื่น ๆ สามารถทำได้จริงและช่องว่างระหว่างสิ่งที่บางครั้งนักเรียนของคุณจะประสบความสำเร็จและสิ่งที่นักเรียนในประเทศอื่น ๆ จะบรรลุ."
(รายงานโดยสกอตต์มาโลน; การแก้ไขโดยบิลทร็อตี)
สมัครสมาชิก:
ส่งความคิดเห็น (Atom)
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น
หมายเหตุ: มีเพียงสมาชิกของบล็อกนี้เท่านั้นที่สามารถแสดงความคิดเห็น